Reportaža: Toshiba - IFA 2011, Berlin

Izaberite željenu stranu:

  1. Početna strana
  2. Berlin
  3. Toshiba u Berlinu
  4. 3D televizor bez naočara, računari...

Na poziv kompanije Toshiba obreli smo se prethodnih dana u Berlinu, na sajmu potrošačke elektronike – IFA. Čuveni japanski proizvođač je na ovoj manifestaciji nastupio izuzetno snažno, stavljajući do znanja potrošačima ali i konkurenciji da ima čime da se pohvali, te da kao jedan od najvažnijih predstavnika „japanske škole“ neće tako lako prepustiti tržišni udeo najvećim konkurentima, ponajviše korejskim „blizancima“. Toshiba je predstavila svoj impresivan portfolio i demonstrirala zašto važi za jedno od najvećih imena potrošačke elektronike u svetu...  



Petar Gredelj

Toshiba - IFA 2011, Berlin

IFA u Berlinu je jedan od retkih velikih sajmova koji nam je svih ovih godina našeg izveštavanja promicao. Možda je prethodna strateška opredeljenost našeg sajta razlog tome, no svakako da se multimedija danas nalazi u našem fokusu i verujemo da će u godinama pred nama imati sve veću zastupljenost u našem informisanju čitalaca. Verovatno je iz tog razloga usledila i odluka kompanije Toshiba da se priključimo velikom broju evropskih i svetskih novinara koji su se zajedno sa nama našli na ovom mestu kako bi ispratili novitete japanske kompanije.

 


Iako zbog obaveza prema domaćinu nismo bili u prilici da se detaljnije upoznamo sa ponudom ostalih proizvođača, par nekakvih subjektivnih utisaka o ovoj manifestaciji. IFA sa sobom danas nosi nekakav duh koji sajam koji smo najviše puta pratili do sada, Cebit u Hanoveru (čak sedam puta) – bez ikakve dileme gubi. Pre samo šest meseci na ovim stranicama lamentirali smo nad neizvesnom sudbinom te manifestacije pitajući se u kakvom ćemo je stanju zateći narednih godina. IFA Berlin tih problema nema, na ovom sajmu jasno se oseća da duh sajma živi, da veliko interesovanje postoji, da je publika tu, da proizvođači nastupaju onako kako se to od njih očekuje (makar od onih najvećih).
 

 

Čime je Berlin osvojio izlagače nije nam poznato, tek jasno je da sve one koje godinama unazad nismo imali prilike da gledamo u Hanoveru, videli smo u Berlinu. I to kako...već na izlasku sa berlinskog aerodroma Tegel sačekala nas je ogromna reklama „plavog“(znate već kog) vendora iz Južne Koreje, a isti proizvođač je svojim reklamama oblepio dobar deo Berlina – Smart TV na svakom koraku.

 


Skoro da smo zaboravili kako izgledaju veliki i raskošni booth-ovi „na pola hale“ sa bezbroj različitih modela svih klasa i fela. Minimalizacija u Hanoveru naspram maksimalizacije u Berlinu. Očito da je segmentiranje sajmova donelo određeni efekat, mobilna telefonija tako se preselila u Barselonu, multimedija u Berlin, IT dok ga jos bude u ovakvom obliku, nastaviće tavorenje u gradu nekih 200 km zapadnije od Berlina. Ne smemo nikako zaboraviti na podatak da je potrošačka elektronika praktično grana industrije gde proizvođači još uvek uspevaju da ostvare solidne margine, gde tržište nije usko profilisano i praktično je nepresušan izvor prihoda. Consumer electronics čini se, ima daleko širi prostor pred sobom za napredovanje u odnosu na IT u kome skoro da nema korisnika koji sebi nije postavio pitanje, dokle više sa upgrade-om kada će moj računar za samo par meseci vredeti duplo manje!?

 


Sam sajamski prostor u Berlinu na kome se IFA održava, znatno je manje atraktivan od modernih zdanja od metala i stakla u Hanoveru. Neukusno je praviti poređenja, ali nakon osećaja ulaska u svemirski brod na Cebitu, ovde je infrastrukturu bolje porediti sa „velelepnim“ sajamskim objektima u Beogradu.  Sajam u Berlinu nagriza stub vremena, no valjda je i to razlog što pred velike kompanije mogu da izađu sa znatno umerenijim cenama od svojih poslovnih konkurenata.

 


Interesantno je da je arhitektura sajma više nalik građevinama u istočnom delu Berlina iako se sajam održava u delu Berlina koji je dugo bio pod britanskom komandom. Nismo se puno bavili ostalim izlagačima na sajmu budući da nam je Toshiba omogućila dolazak u Berlin i ova kompanija je bila u našem fokusu. Što se ostalih tiče, za podrobnije upoznavanje trebalo bi mnogo više slobodnog vremena da bi se i njima posvetili. Ovako, sve se svelo na „protrčavanje“ kroz hale...

 


Što se Toshibine organizacije tiče, ona je bila besprekorna. Od sjajnog Radison Blu hotela u srcu Berlina, odličnog timeline-a i poslovnih obaveza, vrlo dobro organizovane press konfernencije, izvanrednih uređaja, sve je bilo na izuzetnom nivou. Naročito nam se dopao visoki profesionalizam Toshibe koja za razliku od ostalih dozvoljava novinarima da“dišu“ – neki od konkurenata „svoje novinare“ drže praktično u standardnom šahu, ne dozvoljavajući im ni tren slobodnog vremena u kome bi eventualno mogli da bace po koji pogled na ponudu konkurentskih firmi. Eto na žalost, i to se radi...



  • Sledeća strana

Galerija slika

  • Reportaža: Toshiba - IFA 2011, Berlin
  • Reportaža: Toshiba - IFA 2011, Berlin
  • Reportaža: Toshiba - IFA 2011, Berlin
  • Reportaža: Toshiba - IFA 2011, Berlin
  • Reportaža: Toshiba - IFA 2011, Berlin
  • Reportaža: Toshiba - IFA 2011, Berlin
  • Reportaža: Toshiba - IFA 2011, Berlin
  • Reportaža: Toshiba - IFA 2011, Berlin
  • Reportaža: Toshiba - IFA 2011, Berlin
  • Reportaža: Toshiba - IFA 2011, Berlin
  • Reportaža: Toshiba - IFA 2011, Berlin
  • Reportaža: Toshiba - IFA 2011, Berlin
  • Reportaža: Toshiba - IFA 2011, Berlin
  • Reportaža: Toshiba - IFA 2011, Berlin
  • Reportaža: Toshiba - IFA 2011, Berlin
  • Reportaža: Toshiba - IFA 2011, Berlin
  • Reportaža: Toshiba - IFA 2011, Berlin
  • Reportaža: Toshiba - IFA 2011, Berlin
  • Reportaža: Toshiba - IFA 2011, Berlin
  • Reportaža: Toshiba - IFA 2011, Berlin
  • Reportaža: Toshiba - IFA 2011, Berlin
  • Reportaža: Toshiba - IFA 2011, Berlin
  • Reportaža: Toshiba - IFA 2011, Berlin
  • Reportaža: Toshiba - IFA 2011, Berlin
  • Reportaža: Toshiba - IFA 2011, Berlin
  • Reportaža: Toshiba - IFA 2011, Berlin
  • Reportaža: Toshiba - IFA 2011, Berlin
  • Reportaža: Toshiba - IFA 2011, Berlin
  • Reportaža: Toshiba - IFA 2011, Berlin
  • Reportaža: Toshiba - IFA 2011, Berlin
  • Reportaža: Toshiba - IFA 2011, Berlin
  • Reportaža: Toshiba - IFA 2011, Berlin
  • Reportaža: Toshiba - IFA 2011, Berlin
  • Reportaža: Toshiba - IFA 2011, Berlin
  • Reportaža: Toshiba - IFA 2011, Berlin
  • Reportaža: Toshiba - IFA 2011, Berlin

Tagovi: camileo, lcd tv, notebook, notebook - toshiba, plasma tv, qosmio, tablet, tablet - toshiba, toshiba

Ne propustite